Bienvenue, Invité. Merci de vous connecter ou de vous inscrire.
juin 05, 2024, 03:57:09
Le forum Planète Rôliste existe depuis 2006, il a pour vocation de promouvoir les jeux de rôles (JdR) et permettre de jouer des parties même pour ceux qui n'ont plus de table à disposition (au sens propre comme au sens figuré), à l'écrit en "Play by Post", grâce aux très nombreux outils à disposition, ou en chat vocal/vidéo pour ceux qui le souhaitent. Les expatriés, les nomades, les timides, les boulimiques du JdR, les petits nouveaux, les peujs et les meujs, tous sont les bienvenus au sein de notre communauté.

AuteurSujet:  Auberge de la fouine blanche  (Lu 1415675 fois)

0 Membres et 7 Invités sur ce sujet

Hors ligne Le maître du jeu
(Eretas)

  • Archimage de Sigil
  • *
  • Niv.
    PV: /100
    staggered
    XP: 0%
    Portrait
  • Messages: 55538
  • Le moment présent est celui qui nous appartient.

  • Activité
    98%
Re : Auberge de la fouine blanche
« Réponse #4075 le: mars 20, 2024, 02:39:21 »
Freezing Fog (Sp)
An old white dragon can use this ability three times per day. It is similar to an acid fog spell but deals cold damage instead of acid damage. It also causes a rime of slippery ice to form on any surface the fog touches, creating the effect of a grease spell. The dragon is immune to the grease effect because of its icewalking ability. This ability is the equivalent of a 6th-level spell.

Acid fog creates a billowing mass of misty vapors like the solid fog spell. In addition to slowing down creatures and obscuring sight, this spell’s vapors are highly acidic. Each round on your turn, starting when you cast the spell, the fog deals 2d6 points of acid damage to each creature and object within it.

This spell functions like fog cloud, but in addition to obscuring sight, the solid fog is so thick that it impedes movement. Creatures moving through a solid fog move at half their normal speed and take a -2 penalty on all melee attack and melee damage rolls. The vapors prevent effective ranged weapon attacks (except for magic rays and the like). A creature or object that falls into solid fog is slowed so that each 10 feet of vapor that it passes through reduces the falling damage by 1d6. A creature cannot take a 5-foot-step while in solid fog. Solid fog, and effects that work like solid fog, do not stack with each other in terms of slowed movement and attack penalties.


 

Lignes et Colonnes du Tableau

# Lignes
# Colonnes

Injection d'un lien

URL
Texte
Editer !