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mai 10, 2025, 11:56:27
Le forum Planète Rôliste existe depuis 2006, il a pour vocation de promouvoir les jeux de rôles (JdR) et permettre de jouer des parties même pour ceux qui n'ont plus de table à disposition (au sens propre comme au sens figuré), à l'écrit en "Play by Post", grâce aux très nombreux outils à disposition, ou en chat vocal/vidéo pour ceux qui le souhaitent. Les expatriés, les nomades, les timides, les boulimiques du JdR, les petits nouveaux, les peujs et les meujs, tous sont les bienvenus au sein de notre communauté.

AuteurSujet:  La paillote : HRP Uniquement  (Lu 239083 fois)

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Hors ligne Eretas
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Re : La paillote : HRP Uniquement
« Réponse #375 le: novembre 02, 2014, 17:44:26 »
Va dans initiative et reroule son initiative pour lui il va prendre la dernière initiative roulée. Tu peux reroulé jusqu'à avoir proche de 19...

On meurt comment dans cette version?

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D e a t h Sa v in g T h r o w s
Whenever you start your turn with 0 hit points, you must make a special saving throw, called a death saving
throw, to determine whether you creep closer to death or hang onto life. Unlike other saving throws, this one
isn’t tied to any ability score. You are in the hands o f fate now, aided only by spells and features that improve your
chances o f succeeding on a saving throw.
Roll a d20. If the roll is 10 or higher, you succeed. Otherwise, you fail. A success or failure has no effect
by itself. On your third success, you become stable (see below). On your third failure, you die. The successes
and failures don't need to be consecutive; keep track o f both until you collect three of a kind. The number of
both is reset to zero when you regain any hit points or become stable.
Rolling 1 or 20. When you make a death saving throw and roll a 1 on the d20, it counts as two failures. If you
roll a 20 on the d20, you regain 1 hit point.
Damage at 0 Hit Points. If you take any damage while you have 0 hit points, you suffer a death saving throw
failure. If the damage is from a critical hit, you suffer two failures instead. If the damage equals or exceeds
your hit point maximum, you suffer instant death.

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St a b i l i z in g a C r e a t u r e
The best way to save a creature with 0 hit points is to heal it. If healing is unavailable, the creature can at
least be stabilized so that it isn’t killed by a failed death saving throw.
You can u se your action to administer first aid to an unconscious creature and attempt to stabilize it, which
requires a successful DC 10 Wisdom (Medicine) check.
A stable creature doesn’t make death saving throws, even though it has 0 hit points, but it does remain
unconscious. The creature stops being stable, and must start making death saving throws again, if it takes any
damage. A stable creature that isn’t healed regains 1 hit point after 1d4 hours.
« Si vous pensez que l'aventure est dangereuse, je vous propose d'essayer la routine... Elle est mortelle. »
Paulo Coelho


 

Lignes et Colonnes du Tableau

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# Colonnes

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