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mars 29, 2024, 13:34:49
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AuteurSujet:  Les personnages selon HeroLab  (Lu 9387 fois)

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Hors ligne Le maître du jeu
(Eretas)

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Les personnages selon HeroLab
« le: décembre 21, 2013, 19:46:29 »
Shimrod


Male Human (Ulfen) Sorcerer (Crossblooded, Wildblooded) 1/Wizard 2


N Medium humanoid (human)

Init +3; Senses Perception +6


Defense


AC 13, touch 13, flat-footed 10 (+3 Dex)

hp 17 (3d6+2)

Fort +1, Ref +3, Will +4

Resist cold 2


Offense


Speed 30 ft.

Special Attacks claws

Spell-Like Abilities


   3/day—dancing lights

Sorcerer (Crossblooded, Wildblooded) Spells Known (CL 1st; concentration +3):


1st (4/day)—burning hands (DC 14)


0 (at will)—mage hand, detect magic, light

Wizard Spells Prepared (CL 2nd; concentration +7):


Statistics


Str 10, Dex 16, Con 11, Int 20, Wis 12, Cha 14

Base Atk +1; CMB +1; CMD 14

Feats Eschew Materials, Scribe Scroll, Spell Focus (evocation), Spell Penetration, Varisian Tattoo

Traits gifted adept, northern ancestry

Skills Escape Artist +5, Intimidate +6, Knowledge (arcana) +10, Knowledge (nature) +9, Knowledge (planes) +10, Perception +6, Spellcraft +10, Stealth +5

Languages Common, Skald

SQ force missile, intense spells, mutated bloodlines (draconic [gold dragon [fire]], primal [fire]), opposition schools (divination, necromancy), specialized schools (evocation)


Special Abilities


Claws (5 rounds/day) (Ex) 2 Claw atacks deal 1d4 damage

Divination You must spend 2 slots to cast spells from the Divination school.

Energy Resistance, Cold (2) You have the specified Energy Resistance against Cold attacks.

Eschew Materials Cast spells without materials, if component cost is 1 gp or less.

Evocation Evokers revel in the raw power of magic, and can use it to create and destroy with shocking ease.

Force Missile (8/day) (Sp) Magic Missile hits for 1d4+1

Gifted Adept (Burning Hands) A chosen spell gets +1 CL.

Intense Spells +1 (Su) Evocation spells deal listed extra damage.

Necromancy You must spend 2 slots to cast spells from the Necromancy school.

Primal (Fire) +1 damage per die for [Fire] spells.

Spell Focus (Evocation) Spells from one school of magic have +1 to their save DC.

Varisian Tattoo (Evocation) Spells from chosen school gain +1 caster level.


Grand, cheveux et barbes auburn.


toujours vêtu d'un tunique simple mais utilitaire, où il loge quantité de petits matériels pour ne jamais être pris au dépourvu.


Il n'est armé que d'une simple dague à la ceinture et tient la plupart du temps un long bâton noueux.


De temps en temps, des flamméches semblent sortir de ses yeux...






Shimrod a eu une petite enfance de rêve.


Né dans une famille aisée d'un clan varisien, il a très tôt commencé à manifester des pouvoirs magiques innés.


Le feu semble son élément de prédilection, à en juger par les différents petits incendies qu'il a déjà causés.


La vie au sein du clan était rude mais merveilleuse, jusqu'à l'instant du drame.


Shimrod ne sait toujours pas ce qu'il s'est passé, mais une nuit, ses parents quittérent le camp sans demander leur reste en l'emmenant avec eux.


Au début l'enfant ne remarqua rien, car il avait l'habitude des incessants voyages de sa communauté, mais les semaines passants, il constata que la chaleur augmentait, les gens autour de lui était plus mat de peau, et après quelques temps, il aperçut pour la première fois la mer.


Ses parents avaient en tête une destination bien précise...mais le destin fit qu'ils ne l'atteindraient jamais.


Non loin d'u petit village de Heldren dans le sud est de l'empire de Taldor, ils furent attaqués et massacrés.


L'enfant fut laissé pour mort.


Qui étaient les auteurs de ce massacre...il ne le savait toujours pas :


- une vengeance,


- des brigands,


- des monstres...


C'est là que le destin lui fit prendre une autre direction en la personne de l'apothicaire du village, Tessaraea l'elfe.


Elle aussi avait durement été blessée par le destin...et elle vit en cet enfant, une chance de donner un sens à une partie de sa longue existence.


Elle l'emmena avec elle, pensa ses blessures physiques et morales, et l'adopta.


Mais son intégration au sein du village ne fut jamais compléte :


il était d'abord un étranger fis adoptif d'une étrangére, elfe qui plus est.


mais ce qui qui faisait que la plupart du temps on cherchait à l'éviter, c'était les multiples petits incendies  qui l'accompagnaient partout.


Si ces capacités intrigaient et faisaient peur aux villageois, en revanche elles remplissaient de joie sa mère adoptive.


Elle l'aida à cultiver ses pouvoirs de contrôle des énergies et en particulier du feu...


Car en secret, elle avait une peur irraisonnée des trolls qui avaient tués son frére.


Elle avait depuis accumulé tout ce qui avait un rapport avec le feu...et l'enfant lui donnait la possibilité d'un controle direct.


Lorsqu'il serait assez grand, peut-être trouverait-elle le courage d'aller se venger.


En attendant, Shimrod devint un beau jeune homme maîtrisant parfaitement la magie innée en lui en étant capable de déclencher le feu à volonté.

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« Modifié: janvier 02, 2014, 04:50:59 par Eretas »


Hors ligne Lys Sanglepied
(ushoran)

  • Moine Zensunni
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  • bard (Arcane Duelist) Niv.4
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Re : Les personnages selon HeroLab
« Réponse #1 le: décembre 30, 2013, 22:26:54 »
Lys Sanglepied
Female Halfling Bard (Arcane Duelist) 3
CG Small humanoid (halfling)
Init +4; Senses Perception +7
--------------------
Defense
--------------------
AC 20, touch 15, flat-footed 16 (+4 armor, +1 shield, +4 Dex, +1 size)
hp 23 (3d8+3)
Fort +3, Ref +8, Will +3; +1 trait bonus vs. the spells, spell-like abilities, and supernatural abilities of evil arcane spellcasters., +2 vs. fear
--------------------
Offense
--------------------
Speed 30 ft.
Melee light shield bash +3 (1d2/×2) and
. . masterwork shortsword +8 (1d4/19-20/×2)
Special Attacks bardic performance, bardic performance: distraction, bardic performance: fascinate, bardic performance: inspire competence, bardic performance: inspire courage
Bard (Arcane Duelist) Spells Known (CL 3rd; concentration +7):
1st (4/day)—cause fear (DC 15), grease (DC 15), comprehend languages, cure light wounds
0 (at will)—detect magic, read magic, ghost sound (DC 14), prestidigitation (DC 14), message, light
--------------------
Statistics
--------------------
Str 10, Dex 19, Con 12, Int 12, Wis 9, Cha 18
Base Atk +2; CMB +1; CMD 15
Feats Arcane Strike, Combat Casting, Piranha Strike, Weapon Finesse
Traits armor expert, warded against witchery
Skills Acrobatics +10, Bluff +9, Diplomacy +10, Intimidate +10, Linguistics +5, Perception +7, Perform (sing) +9, Spellcraft +5 (+6 to identify spells cast by evil arcane spellcasters.), Stealth +14, Use Magic Device +10; Racial Modifiers +2 Perception
Languages Common, Dwarven, Halfling, Skald
SQ bardic performance: rallying cry, fearless
Other Gear Masterwork Chain shirt, Masterwork Light steel shield, Masterwork Shortsword, Backpack, masterwork (empty), Bedroll, Belt pouch (empty), Blanket, Flint and steel, Halfling trail rations (5), Ink, black, Inkpen, Journal, Mirror, Snow goggles, Snowshoes, Soap, Spell component pouch, Waterskin, 167 GP, 2 SP, 9 CP
--------------------
Special Abilities
--------------------
Arcane Strike As a swift action, add +1 damage, +1 per 5 caster levels and your weapons are treated as magic for the purpose of overcoming damage reduction.
Armor Expert -1 Armor check penalty.
Bardic Performance (standard action) (12 rounds/day) Your performances can create magical effects.
Bardic Performance: Distraction (Su) Counter magical effects that depend on sight.
Bardic Performance: Fascinate (1 targets) (DC 15) (Su) One or more creatures becomes fascinated with you.
Bardic Performance: Inspire Competence +2 (Su) +2 competence bonus for one ally on a skill check.
Bardic Performance: Inspire Courage +1 (Su) Morale bonus on some saving throws, attack and damage rolls.
Bardic Performance: Rallying Cry (Su) Replace your allies' saves vs. fear with your Intimidate check result.
Combat Casting +4 to Concentration checks to cast while on the defensive.
Fearless +2 racial bonus vs Fear saves.
Piranha Strike -1/+2 You can subtract from your attack roll to add to your damage with light weapons.
Snow goggles +8 save vs. visual effects, -4 sight-based Perception & all foes have 20% concealment.
Snowshoes -50% walking penalty for heavy snow.
Warded Against Witchery +1 to spellcraft to ID spells of evil arcane spellcasters, +1 to save vs thier spells and abilities.

Hero Lab and the Hero Lab logo are Registered Trademarks of LWD Technology, Inc. Free download at Lone Wolf Development
Pathfinder® and associated marks and logos are trademarks of Paizo Publishing, LLC®, and are used under license.
Faut pas faire attention à la tête de l'avatar, je suis un type gentil la plupart du temps.

 

Lignes et Colonnes du Tableau

# Lignes
# Colonnes

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